Forhandlingsteknikk

FORHANDLINGSTEKNIKK I SALG

Kurs i forhandlingsteknikk og konseptuelt salg med vekt på kommunikasjonsferdigheter

Lær deg god forhandlingsteknikk!

Forhandlinger kan defineres som læren om hvordan man best oppnår det man ønsker fra de personer som kan oppfylle ønsket.

Forhandlinger er drøftelser og forberedelser som finner sted før det inngås en avtale. 

Forhandlinger gjennomføres ved kommunikasjon - enten verbal eller ikke-verbal - der partene utveksler krav, ønsker og argumenter. 

Begge parter må ha tillit til at den andre part ønsker og er i stand til å leve opp til det som er avtalt. Vellykket forhandling handler mer om å løse utfordringer enn om å vinne.

Resultatet av en forhandling skal føre til et vellykket samarbeid i fremtiden hvor grunnlaget legges i selve forhandlingene og hvor partene opplever samarbeidet som positivt for begge.


Mål for vellykket forhandling:

  • Når du når ”nok” av dine mål og delmål.
  • Resultatet blir oppfattet som akseptabelt av motparten.
  • Forhandlingen gjennomføres effektivt (tid – ressurser - penger).
  • Det beste alternativet gir ikke uløste problemer eller nye utfordringer og ikke er til skade for noen av partene.
  • Begge parter sitter igjen med en god følelse og er motivert for å begynne samarbeidet (gjensidig tillit).


Hvem passer kurset for:
Alle som er i små eller store forhandlinger og som ønsker å føle seg tryggere i forhandlingsrollen.
Det kan være hensiktsmessig at flere fra samme selskap deltar samtidig.

Mål for kurset:
Innføring og øvelser i forhandlingsteknikker for å oppnå best mulig resultat. Det vil si optimalt innhold og pris samt kvalitetssikring av kvalitet og gjennomføring.

Etter gjennomført kurs skal deltakerne ha

  • Utviklet egen evne til å analysere, strukturere og gjennomføre en forhandlingssituasjon.
  • Øvd litt på hvordan man selv fungerer med ny kunnskap i en forhandling-situasjon og dermed kunne mer om hvordan man selv oppleves som forhandler og hvordan man kan bidra til hensiktsmessige forhandlinger, og oppnå det man ønsker.
  • Ha økt forståelse for de atferdsmessige aspektene i bl.a. argumentasjon, spørreteknikker og kroppsspråk.
  • Kunnskap om relasjonskompetanse med fokus på motiverende forhandling slik at motparten oppnår motivasjon til å inngå en kontrakt.

 

 

Grethe%20Holtan
​Kursleder

Grethe Holtan

Grethe Holtan som er utdannet MBM (Master of Business and Marketing) fra Handelshøyskolen BI i Oslo. Hun har jobbet i inn- og utland som leder både på strategisk og operativt nivå. Hun har jobbet for Shell International, Shell Skandinavia og Norske Shell. Hun har ledet flere kursbedrifter og er i dag forfatter, foredragsholder, kursleder, coach og daglig leder i Sinius AS. Hun har i en årrekke trent og hjulpet mange bedrifter og privatpersoner, og kan vise til svært gode referanser.

Vi skreddersyr gjerne dette kurset for å tilpasse din bedrifts ønsker og behov. 


Noen ganger kan det være mest hensiktsmessig å samle flere fra samme bedrift eller oranisasjon på et kurs som er skreddersydd for å møte deres utfordringer. Vi vil da i samarbeid med dere tilpasse kursinnholdet, lengde på kurset, dato og lokasjon etter deres ønsker. Les mer om bedriftsinterne kurs eller kontakt oss for en hyggelig og uforpliktende prat!
 

Tid:

09:00 - 15:00

Sted / Dato:

Oslo
27. - 28. februar 2020 kl 9-15

Bergen
25. - 26. februar 2020 kl 10-16/9-15

Stavanger
10. - 11. mars 2020 kl 10-16/9-15

Trondheim
21. - 22. april 2020 kl 10-16/9-15

Pris:

8.900,-

Relaterte kurs:

shutterstock_193539209

Presentasjonsteknikk

Lær deg kunsten å presentere ditt budskap, ide eller produkt profesjonelt, effektivt og slagkraftig. Bli med på kurs i Presentasjonsteknikk
shutterstock_244632889-600x400

Kommunikasjonsstrategi

Kurs i kommunikasjon og personlighet

Påmelding:

Chat-top
Hei :)
Er det noe jeg kan hjelpe deg med? 
Prat med meg her
Chat-bottom

Våre nettsider bruker cookies

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å samle inn data fra besøkende. Vi bruker denne informasjonen til å utvikle bedre produkter, tjenester og innhold for deg som bruker av nettsiden.